- Mr. Mac
Magnet
Traditional School Music
|
2014-2015
Michael
MacDonald, Music Teacher michael.macdonald@phxschools.org
Let’s Make Music Every Day!
|
The following
information will guide student behavior as well as student grade
|
Welcome and Safe
Classroom Expectations
|
BE SAFE Enter/leave the room quietly; stay in your
own space;
No touching, bumping or hitting, even accidental.
|
BE RESPECTFUL Participate appropriately in all activities; Listen when
Others speak; Raise hand for permission.
|
BE RESPONSIBLE Play instruments and use room correctly; No distracting
Personal items in the room; no gum.
|
National Music
Education Standards
|
SINGING Singing alone and with others, a varied
repertoire of music.
|
PERFORMING Performing on instruments alone and with others, a varied repertoire
of
Music.
|
IMPROVISING Improvising melodies, variations, and accompaniments.
|
COMPOSING Composing and arranging music within specified guidelines.
|
READING Reading and notating music.
|
LISTENING Listening to, analyzing, and describing music.
|
EVALUATING Evaluating music and music performances.
|
CURRICULAR Understanding relationships between music, the other arts, and
disciplines
Outside the arts.
|
CULTURE Understanding music in relation to History and Culture.
|
Concerts for the
first trimester will be as follows: (dates and times are subject to change)
|
Grade
|
Date/Time
|
Location
|
What to wear
|
Kindergarten
|
10/23 During School
(Exact
time TBD)
|
At school (Room TBD)
|
School Uniforms
|
1st
and 3rd Grade
|
10/21 @ 5:30 PM
|
Magnet Cafeteria
|
Boys: Black pants, black shoes and socks; white
collar shirt
Girls: Black dress or black skirt and black blouse,
black flats
(Must also
follow school dress code)
|
6th
and 8th Grade
|
10/24 @ 5:30
|
Magnet Cafeteria
|
Boys: Black pants, black shoes and socks; white
collar shirt
Girls: Black dress or black skirt and black blouse,
black flats
(Must also
follow school dress code)
|
Programa
de Música de Magnet Tradicional
|
|||
2014-2015
Michael
MacDonald, profesor de música michael.macdonald@phxschools.org
Hagamos
música todos los días!
|
|||
La
siguiente información guiará el comportamiento del estudiante, así como el
grado del estudiante
|
|||
Expectativas
de salón agradable y seguro
|
|||
SER
seguro Entrar/dejar la habitación en silencio; permanecer en su propio
espacio;
No
tocar, golpear o pegar, incluso accidental.
|
|||
SER
respetuoso participar adecuadamente en todas las actividades; Escuchar
cuando
Otros
hablan; Levanten la mano para el permiso.
|
|||
USAR
instrumentos responsablemente y usar la habitación correctamente; No
distraerce
Artículos
personales en la sala; sin chicle.
|
|||
Estándares de Educación Nacional de la
música
|
|||
CANTANDO:
cantando solo y con otros, un variado repertorio de música.
|
|||
TOCAR
los instrumentos solo y con los demás esun variado repertorio de
Música.
|
|||
IMPROVISANDO:
improvisando melodías, variaciones y acompañamientos.
|
|||
COMPONER:
composición y arreglos de música dentro de pautasque se especifican.
|
|||
LECTURA:
lectura y notación musical.
|
|||
ESCUCHANDO:
escuchando, analizando y describiendo música.
|
|||
EVALUACIÓN:
de evaluar la música y actuaciones musicales en directo.
|
|||
CURRICULARES:
relaciones de entendimiento entre música, otras artes y disciplinas
Fuera
de las artes.
|
|||
CULTURA:
entender la música en relación con la historia y la cultura.
|
|||
Conciertos para el primer trimestre será de
la siguiente manera: (fechas y horarios están sujetos a cambios)
|
|||
Grado
|
Fecha/hora
|
Ubicación
|
Qué llevar
|
Jardín de la
infancia
|
10/23 en la
escuela
(Hora exacta)
|
En la escuela
(sala)
|
Uniformes
escolares
|
1st y 3rd grado
|
10/21 @ 5:30
|
Cafetería de
Magnet
|
Varones:
Pantalón negro, zapatos negros y calcetines; camisa de cuello blanco
Chicas: Negro
negra o vestida de falda y blusa negra, pisos negros
(También se debe
seguir el código de vestimenta)
|
6th y 8º grado
|
10/24 @ 5:30
|
Cafetería de
Magnet
|
Varones:
Pantalón negro, zapatos negros y calcetines; camisa de cuello blanco
Chicas: Negro
negra o vestida de falda y blusa negra, pisos negros
(También se debe
seguir el código de vestimenta)
|
No comments:
Post a Comment