- Mr. Mac
Magnet
  Traditional School Music  
 | 
 
2014-2015 
Michael
  MacDonald, Music Teacher     michael.macdonald@phxschools.org 
Let’s Make Music Every Day! 
 | 
 
The following
  information will guide student behavior as well as student grade 
 | 
 
Welcome and Safe
  Classroom Expectations 
 | 
 
BE SAFE                              Enter/leave the room quietly; stay in your
  own space; 
                                           
  No touching, bumping or hitting, even accidental. 
 | 
 
BE RESPECTFUL                Participate appropriately in all activities; Listen when  
                                           
  Others speak; Raise hand for permission. 
 | 
 
BE RESPONSIBLE              Play instruments and use room correctly; No distracting 
                                           
  Personal items in the room; no gum. 
 | 
 
National Music
  Education Standards 
 | 
 
SINGING                             Singing alone and with others, a varied
  repertoire of music. 
 | 
 
PERFORMING                   Performing on instruments alone and with others, a varied repertoire
  of          
                                           
  Music.                                                                                                                                      
                                                                                                                                                                          
 | 
 
IMPROVISING                  Improvising melodies, variations, and accompaniments.  
 | 
 
COMPOSING                     Composing and arranging music within specified guidelines.   
 | 
 
READING                           Reading and notating music. 
 | 
 
LISTENING                         Listening to, analyzing, and describing music.  
 | 
 
EVALUATING                    Evaluating music and music performances.  
 | 
 
CURRICULAR                    Understanding relationships between music, the other arts, and
  disciplines 
                                               
  Outside the arts. 
 | 
 
CULTURE                           Understanding music in relation to History and Culture.   
 | 
 
Concerts for the
  first trimester will be as follows: (dates and times are subject to change) 
 | 
 
Grade 
 | 
  
Date/Time 
 | 
  
Location 
 | 
  
What to wear 
 | 
 
Kindergarten 
 | 
  
10/23 During School 
     (Exact
  time TBD) 
 | 
  
At school (Room TBD)                                                 
   
 | 
  
School Uniforms 
 | 
 
1st
  and 3rd Grade 
 | 
  
10/21 @ 5:30 PM 
 | 
  
Magnet Cafeteria 
 | 
  
Boys: Black pants, black shoes and socks; white
  collar shirt 
Girls: Black dress or black skirt and black blouse,
  black flats 
(Must also
  follow school dress code) 
 | 
 
6th
  and 8th Grade 
 | 
  
10/24 @ 5:30 
 | 
  
Magnet Cafeteria 
 | 
  
Boys: Black pants, black shoes and socks; white
  collar shirt 
Girls: Black dress or black skirt and black blouse,
  black flats 
(Must also
  follow school dress code) 
 | 
 
Programa
  de Música de Magnet Tradicional  
 | 
 |||
2014-2015 
Michael
  MacDonald, profesor de música michael.macdonald@phxschools.org 
Hagamos
  música todos los días! 
 | 
 |||
                La
  siguiente información guiará el comportamiento del estudiante, así como el
  grado del estudiante 
 | 
 |||
Expectativas
  de salón agradable y seguro 
 | 
 |||
SER
  seguro Entrar/dejar la habitación en silencio; permanecer en su propio
  espacio; 
No
  tocar, golpear o pegar, incluso accidental. 
 | 
 |||
SER
  respetuoso participar adecuadamente en todas las actividades; Escuchar
  cuando 
Otros
  hablan; Levanten la mano para el permiso. 
 | 
 |||
USAR
  instrumentos responsablemente y usar la habitación correctamente; No
  distraerce 
Artículos
  personales en la sala; sin chicle. 
 | 
 |||
Estándares de Educación Nacional de la
  música 
 | 
 |||
CANTANDO:
  cantando solo y con otros, un variado repertorio de música. 
 | 
 |||
TOCAR
  los instrumentos solo y con los demás esun variado repertorio de 
Música. 
 | 
 |||
IMPROVISANDO:
  improvisando melodías, variaciones y acompañamientos. 
 | 
 |||
COMPONER:
  composición y arreglos de música dentro de pautasque se especifican. 
 | 
 |||
LECTURA:
  lectura y notación musical. 
 | 
 |||
ESCUCHANDO:
  escuchando, analizando y describiendo música. 
 | 
 |||
EVALUACIÓN:
  de evaluar la música y actuaciones musicales en directo. 
 | 
 |||
CURRICULARES:
  relaciones de entendimiento entre música, otras artes y disciplinas 
Fuera
  de las artes. 
 | 
 |||
CULTURA:
  entender la música en relación con la historia y la cultura. 
 | 
 |||
Conciertos para el primer trimestre será de
  la siguiente manera: (fechas y horarios están sujetos a cambios) 
 | 
 |||
Grado 
 | 
  
Fecha/hora 
 | 
  
Ubicación 
 | 
  
Qué llevar 
 | 
 
Jardín de la
  infancia 
 | 
  
10/23 en la
  escuela 
(Hora exacta) 
 | 
  
En la escuela
  (sala) 
 | 
  
Uniformes
  escolares 
 | 
 
1st y 3rd grado 
 | 
  
10/21 @ 5:30 
 | 
  
Cafetería de
  Magnet 
 | 
  
Varones:
  Pantalón negro, zapatos negros y calcetines; camisa de cuello blanco 
Chicas: Negro
  negra o vestida de falda y blusa negra, pisos negros 
(También se debe
  seguir el código de vestimenta) 
 | 
 
6th y 8º grado 
 | 
  
10/24 @ 5:30 
 | 
  
Cafetería de
  Magnet 
 | 
  
Varones:
  Pantalón negro, zapatos negros y calcetines; camisa de cuello blanco 
Chicas: Negro
  negra o vestida de falda y blusa negra, pisos negros 
(También se debe
  seguir el código de vestimenta) 
 | 
 
No comments:
Post a Comment